Förbättra den kliniska kommunikationen för ökad patientnöjdhet och -säkerhet
50–80 % av alla oförutsedda allvarliga händelser beror på kommunikationsfel.1
De kan även leda till ogynnsamma händelser, till exempel fall, som påverkar patientresultat, HCAHPS-poäng m.m.2
När vårdteam har access till rätt data kan de ägna mindre tid åt osammanhängande kommunikation och mer tid åt sina patienter. Resultat:
färre fall3
snabbare svarstider4
högre HCAHPS-poäng5
mer tid för direkt patientvård6
60 %
färre fall3
81 %
snabbare svarstider4
21 %
högre HCAHPS-poäng5
30 %
mer tid för direkt patientvård6
* Procentsatser beror på kund/sjukhus och de produkter som används/är installerade.
Förbättra vårdeffektiviteten
När vårdbehoven ökar i allmänvården men bemanningsnivåerna inte gör det kan vårdpersonal känna att de inte räcker till.
Högre arbetsbelastningar kan innebära fördröjningar och fel vid kommunikation och manuella datainmatningsprocesser. Och när sådana förseningar och fel inbegriper patientdata kan problemet ändras från förlorad tid till förlorade liv på ett ögonblick.
Sjukhus som automatiserar kommunikation, oavsett om det är mellan vårdpersonal eller mellan enheter och journalsystem, får betydande förbättringar vad gäller tidsbesparing, noggrannhet och kliniska arbetsflöden:
färre kommunikationsfel8
meddelanden skickas per år mellan EHR och sköterskeanrop10
72 minuter
sparas per rond genom att data om vitala tecken skickas till journalsystemet7
59 %
färre kommunikationsfel8
40 min till 1 tim
Minskning av datalatensen för vitala tecken i journalsystemet9
Över 5,5 miljoner
meddelanden skickas per år mellan EHR och sköterskeanrop10
* Procentsatser beror på kund/sjukhus och de produkter som används/är installerade.